Pagina's

maandag 3 maart 2014

Positief zijn.


Er verschenen de afgelopen week weer van die mooie kreten in mijn Facebook-tijdlijn. 'Dedicate yourself to being better every single day!' 'The difference between dreams and reality is ACTION!' 
Tjonge. Ik krijg altijd een beetje een leger-achtig gevoel bij dit soort kreten. Geeeeeeeeef acht! Zoiets. Maar ik ben eens een beetje rond gaan speuren op internet. Weet je hoe veel van die psychologische termen er allemaal rondzweven online? Het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. Wees blij met jezelf, maak het beste van je leven en trek je van negativiteit niks aan. Het klopt allemaal wel. Maar wat is toch de reden dat mensen allemaal online psycholoogje aan het spelen zijn?


Toegegeven, sommige van die kreten vind ik zelf ook erg leuk. Ze spreken me soms erg aan. Ik denk dat iedereen dat heeft; daarom werken die dingen ook zo goed. Ergens is het toch wel schrikbarend dat we dit allemaal zo nodig hebben dat we de kreten maar op internet gooien. Zijn we dan allemaal zo geneigd naar het negatieve dat we het optimisme zwart op wit moeten hebben?

Aangezien deze blog ook zwart op wit staat, maak ik hier maar eens een lijstje met dingen die ik nou positief of optimistisch vind. Alleen wil ik het nu eens anders doen dan al die spreuken op internet. Deze dingen maken je leven positief zónder dat je het hoeft te lezen. Niet online dus, maar in het echte leven.

1. Iemand die naar je glimlacht op straat, in de bus, of thuis.
2. Je doel van deze dag écht bereiken.
3. Na die lange dag heeeeerlijk onder je dekens in je bed kruipen en weten dat je pas morgen weer ergens heen hoeft.
4. Een goed gesprek voeren met iemand.
5. Iets voor iemand anders doen zonder dat je er iets voor terug hoeft.
6. Helemaal jezelf kunnen zijn.
7. De zon die schijnt en weten dat de lente eraan komt.
8. Lekker binnen zitten terwijl het regent.
9. Een knuffel of een kus.
10. Blij zijn met jezelf.

Als ik zou doorgaan, zou ik zo nog 100 punten kunnen bedenken. Maar dat leek me voor jullie ook zo dodelijk saai om te lezen. Dus ik houd me een beetje in. 

Psycholoog Joanne heeft gesproken. Op de wereld in lieve mensen, en hak die ballen van mr. Negatief er maar af door zelf te stralen. Geeeeeeef acht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten